Pilot Mbo-opleiding Eerste Monteur Datadistributie

Deel dit bericht

Nederland is één van de meest duurzame, digitale landen ter wereld. In Nederland is het belang van data en daarmee goede datadistributienetten enorm. We kunnen niet meer zonder: de Rotterdamse haven of Schiphol zijn bijvoorbeeld compleet afhankelijk van een goed datanet. De ontwikkelingen op het gebied van data gaan bovendien hard. Denk hierbij aan de aanleg van een landelijk glasvezelnetwerk of de komst van 5G.

Gezien het steeds grotere belang van betrouwbare datadistributienetten in Nederland heeft Stichting BLEI samen met netwerkbedrijven en aannemers (BAM, Volker Wessels Telecom) uit de datadistributie de afgelopen tijd een Mbo-opleiding niveau 3, 1e monteur datadistributie, ontwikkeld. Deze opleiding sluit aan bij de bestaande Mbo-opleidingen (1e) monteur gas-, water-, warmte-, laagspanning– en middenspanningsdistributie.

Pilot mbo-opleiding niveau 3

Om te kijken of deze nieuwe opleiding goed aansluit bij nieuwe of bestaande medewerkers in de datadistributie en om feedback op te halen bij deze studenten en docenten, willen wij graag in het nieuwe schooljaar, samen met het Koning Willem 1 College in Den Bosch een pilot klas opstarten.

Vragen of meedoen?

Indien je belangstelling hebt om met een (nieuwe) medewerker deel te nemen aan deze pilot (start september 2023) dan kun je een mail sturen naar Stichting BLEI. Hier kun je tevens terecht met je vragen. Stichting Blei neemt vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op.