NIEUW: Opleiding 1e Monteur Hoogspanningstransport (EMHT)

Deel dit bericht

In de komende jaren moeten er nog heel wat kabels de grond in om de energietransitie mogelijk te maken. Daarvoor moeten veel hoogspanningstechnici worden opgeleid.

Om aan het hoogspanningsnet te mogen werken gelden specifieke regels. Tijdens de opleiding leert de monteur het werk uitvoeren volgens de gestelde kwaliteitseisen en de geldende wet- en regelgeving en (bedrijfs)procedures op het gebied van arbo, veiligheid, kwaliteit en milieu.

Na deze opleiding EMHT kunnen de monteurs werkzaamheden verrichten aan het hoogspanningstransport en bij stations. Ook kunnen zij storingen in hoogspanningstransport verhelpen en het uit te voeren werk organiseren.

Met deze nieuwe geaccrediteerde opleiding voor de werkzaamheden in hoogspanningstransport leren de monteurs zaken die relevant zijn voor hun uiteindelijke vakgebied. Voorheen duurde de opleiding onnodig lang en kregen de technici onvoldoende gelegenheid om tijdens hun opleiding aan de juiste beroepspraktijkvorming te werken. Met de opleiding EMHT is dat verleden tijd.

Bekijk o.a. de instroomeisen en het opleidingsprogramma in de folder van het O&O-fonds NWb.
Klik HIER om deze te downloaden.

Deze opleiding is een samenwerking tussen
• ROC’s
• Netwerkbedrijven
• Aannemerij en installatiebedrijven
Deze opleiding is mogelijk gemaakt door een samenwerking van Stichting BLEI, het O&O-fonds Netwerkbedrijven, SBB en diverse betrokkenen uit de netwerkbedrijven.

Aanmelden of meer informatie?

Aanmelden kan via het aanmeldformulier hier op de website. Voor meer informatie: e-mail naar info@StichtingBLEI.nl.